Jo pienestä pitäen olen kulkenut vanhempien mukana kesällä tanssilavoilla.
Edelleen näin vanhempana joka kesäiseen traditioon kuuluu suunnistaa jollekkin lavalle lavatansseihin.
Harmittavan harvoin löytyy kavaljeeriä (no eipä minua ole kyllä kovin kummoisella tanssitaidollakaan paiskattu että..), mutta hyvää artistia & bändiä on ilo kuunnella livenä.
(..Ja katsella.. ;) )
Kesäloman ajattelu toikin mieleen viime kesäisen Heikki Koskelon keikan.
Heikki on siis melkein tangokuningas 2011, pisteen päähänkö hän jäi kruunusta..(?)
En voi kuin suositella!
Aivan mahtava ääni, ja komea kuin mikä :D
Toista samanlaista artistia joka on iskenyt kuin "metrinen halko" lauluäänellään, saa hakea.
"Ja yössä tunnelmoimaan, jää laulu vanha soimaan."
Tässä mahtava biisi Heikiltä, jonka löysin youtubesta, repeatilla soimaan <3
Automatkoilla lapsuudessa soi aina yksi ja sama Reijo Taipaleen kasetti, kyllästymiseen saakka.
Silti se ei jättänyt mitään traumoja iskelmää tai Reiskaa kohtaan..
Nykyisin kuuntelen mielelläni esimerkiksi tätä ihanaa kesäistä kappaletta
Iskelmä musiikin "löysin" omaan musiikkimaku valikoimaan rippikouluiässä, kaiken muun lisäksi.
Silloin se nolotti, en kehdannut paljastaa kellekkään kaverille.. Luulin ettei kukaan semmoista vanhusten musaa kuuntele, kunnes netissä tutustuin pariin saman ikäiseen "kohtalotoveriin". Loppujen lopuksi myöhemmin olen löytänyt yllättävän monia ihmisiä jotka pitävät iskelmästä, eivätkä ole +50v.. No onhan iskelmä nykyään varmaan vähän nuorekkaampaa ja nuoria artisteja on paljon :)
Monet kavereista on silti edelleen sitä mieltä että "mitä ihmeen humppaa sä kuuntelet".
Mutta vielä niihin lavatansseihin, niissä on sitä jotakin, se tunnelma.
Katsokaapas Onnemaa elokuva..
Olisi niin romanttista löytää "se oikea" tansseista, kuin ennen vanhaan konsanaan :P
Nojoo, taas tämä meni ehkä jaaritteluksi, mutta olkoot.
PS. Miksi kotimaisessa musiikissa ollaan aina niin melankolisia ja kaihotaan sitä (menetettyä) rakkautta.. No ehkä sen takia Suomalaiset biisit iskeekin.. :P


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti