"Hiihtoloma" kolkuttelee pian ovelle, ja mulla ei ole taaskaan suunnitelmia.
Kotona loikominen ei houkuta, vaan nyt tekis mieli oikeasti ottaa kunnon irtiotto arjesta, ja tehdä jotain uutta!
Hankalan irtiotosta tekee se, että ei oo seuraa kenen kanssa suunnitella jotain. Kenelläkään kavereista ei satu olemaan samaan aikaan lomaa, ja vaikka olisikin, haluaisiko kukaan lähteä mukaan? Oon vaan niin huono lähtemään yksin mihinkään. Jostain keksin Porvoon, siellä olisi ihania vanhoja taloja, joita kuvata, mutta onko siellä sitten muuta? ..Ja oikeastaan, sekin olisi ehkä hohdokkaampi kohde enemmänkin kesällä. Eikö vois olla jo kesäloma :D? ..Niin ja tylsää se on yksin kuljeskella kuvaamassa. Oikeastaan mitään matkakohdetta ei edes tarvitsisi jos täälläkin olisi seuraa päivisin vaikka pienelle kuvasretkelle tuttuihin "ympyröihin" :) Ulkomaille en välttämättä halaja, kotimaan reissu ois kiva. Tietenkin jos panostais johonkin hemmottelu hoitoihin, ois sekin aika nam. :D Aarg, kotimaan loma vinkkejä?
Tahtoo porukalla Lappiin kelohonkamökkeilemään, hiihtelemään ja iltabileisiin.... :P
Joskus kaikkein antavinta on lähetä matkaan yksin.
VastaaPoistaPorvoossa on kaunista talvellakin, pari ihanaa hotelliakin... Miksi et tekisi vaikka päivän tai yli yön vierailua, varaat muutaman hoidon (voin suositella paikkoja). Viikoksi tuskin riittää näkemistä :D
Tulipa tässä kirjoitellessa mieleen että tee sellainen parin päivän kierto reissu. Porvoossa yö- sieltä Loviisaan- jatkat vielä jonnekkin jos tahdot.
Yksin matkustaessa on omat hyvätkin puolensa. Keskittyminen vain itseensä, ei tule tuttuja ihmisiä vastaan kaikkialla. Minulle yksin matkustamista on jo se kun istahdan bussiin ja olen pari tuntia pääkaupungissa ja matkaan takaisin kotiin :D "oi suuri maailma"
Hei Tähtianis, kiitos kommentistasi :)!
PoistaOnhan se toki totta että kun uskaltautuu reissuun yksin, on se hienoa niinkin :) ..Ja yksin reissatessa voi bongata niitä uusiakin tuttavuuksia ehkä paremmin.
Muutaman päivän reissu ois juuri passeli, pistä ihmeessä vinkkejä noista paikoista, jos sulla on enemmän tietoa :)!! Olen joskus kaaaauan kauan aikaa sitten käynyt nopealla Porvoon reissulla, joten paikka on aika hatarassa muistissa.. Ainakaan matkan hinta ei olisi päätähuimaava.. Ja välimatka on erittäin kohtuullinen :) Onko muuten bussiasema kuinka lähellä "kaikkea", vai joutuuko taksilla suhaamaan edestakas? Autottomana aina mietityttää kohteet että miten niissä sitten pääsee kulkemaan.. :) Täytyneepä ottaa tusota Loviisastakin selvää :)
Vanhakaupunki on ihan bussiaseman lähellä ja suurin osa kaupoista taitaa sijaita ihan kävely etäisyyksillä. Ihan hyvin ilman taksia pärjää, ellei majapaikka satu olemaan kauempana!
VastaaPoistaMietin Loviisaa... siitä kaupungista en kyllä tiedä että olisiko siellä paljon nähtävää näin talvella. Kaunistahan siellä toki on!
Katselin noita hotelleja Porvoossa ja melko kalliita öitä on kyllä, tai siis ainakin minun budjetilla 100-150€ on PALJON! mutta en kuitenkaan missään rupupaikassa tahtoisi nukkua. Tällaisen paikan löysin http://www.vivantehomeinteriors.fi/sivut/muu_toiminta.htm
tuo olisi kävelymatkan päässä keskustasta eikä siksi niin kallis. On joku retkeilymajakin olemassa, mutta käsittääkseni aika rupunen!
Itse ainakin jos yksin lähtisin haluaisin jotain pientä luksusta, joten yöpyminen ehkä ei sijoittuisi retkeilymajaan :D
Voi kiitos vaivannäöstä :)!
PoistaNojoo, jos bussilippujen hinta ei päätä huimaa, niin on toi 100-150€ majotuksesta aika paljon siihen nähden, mitä on kattonu jotain tarjouksia, alle 100 euron hotelleista ja parhaassa tapauksessa päälle kuuluu ruokaa/jotain aktiviteettia.. Tuo villa vivante, näytti kyllä ihanan idylliseltä paikalta! Tulee vaan kyllä semmonen fiilis että melkein mieluummin "panostais" kesällä enemmän tuohon reissuun, vaikka varmasti kaunista on talvellakin.. :) Voi valinnan vaikeutta. Tässä käy vielä niin etten lähde lopulta kuitenkaan minnekkään :D Täytyypäs tsekata niitä hotellitarjouksia, missä päin niitä sitten oli..