"Rakkautta etsin kuin koira koditon.."-Topi Sorsakoski



maanantai 12. joulukuuta 2011

Viestintää


Että tältä näyttää tänään mun mese keskustelu, joo en ole käyttänyt meseä sitten lähestulkoon vuosiin, mutta nyt on taas syy..

Kaikki nyt varmaan kuitenkin ymmärtävät etten oikeasti keskustele Aki Wahlmanin kanssa, saati siitä mitä tänään syötäisiin, mutta esitin eräälle herralle varsin ymmärrettävästi kysymyksen, mutta näin tyhjältä näyttää mun keskusteluruutu, no comments. Että terveisiä vaan, pääset nyt mun blogiin purkauksen kohteeksi!

En tiedä taas mistä aloittaa purkamaan tätä viestintä vyyhtiä :D

Juttuhan lähtee nyt siitä että löysin herra X:n, jonka kanssa tuli juteltua ja vaihdettua meseosoitteet. Noh, messengeriä käytän nykyisin TOSI TOSI harvoin, mutta tänään oikein odotin että pääsen töistä ja mesen ääreen, jos vaikka X olisi  taas linjoilla.. Herra X oli online, ja päätin sitten innoissani laittaa hänelle viestiä, johon tosin en sitten saanut viestiä. Tunnin ehkä odotin, kunnes X poistui sanaakaan sanomatta.

Mä en vaan ymmärrä tommoista käytöstä, jos ei halua jutella toisen kanssa, olisi mun mielestä kohteliasta sanoa kuitenkin jotain.. "Anteeksi, on nyt kiire, en ehdi jutella", tai vastaavaa, jolloin asia on ihan ok ja toinenkin ymmärtää olla pommittamatta viesteillä. On paljon loukkaavampaa olla sanomatta mitään. Oonko mä vaan turhan tiukkis/nykyajasta jälkeen jäänyt, vai onko ihan normaalia ignoorata toinen täysin?

Tai ehkä tämä ärsytys johtuu vaan siintä että iski lienee joku idiootti salama ihastus itseen. Ja kun olen vielä kovin kärsimätön niin ei sekään tilannetta kai paranna.. Kuinka "tosissanne" te otatte nettiviestittelyn? Loukkaannutko jos toinen katoaa offlineen heti sen jälkeen kun olet yrittänyt aloittaa keskustelua?

Mun mielestä on myös hassua että kun viestitellään facebookissa sillä ns. "sähköpostilla" niin yhtäkkiä viestiketju katkeaa toisen vastaamattomuuteen vaikka olisit esittänyt kysymyksiä ja juttu ois ikäänkuin kesken.. Tulee mieleen aina että saiko toinen viestin.. Sitten kun kysyt asiaa, "joo tuli se".. Itse pyrin vastaamaan aina jos viestissä on jotakin vastausta vaativaa. Epäkohteliasta jättää toinen vastausta vaille, ihan kun et ois kiinnostunut hänestä ollenkaan, vaikka en usko että niin ystävien kanssa oikeasti on, ehkä he eivät vaan koe vastaamatta jättämistä niin hirveäksi ongelmaksi..

Sitten taas vastaamiseen, mutta lyhyesti. Onko raivostuttavampaa kun yrität viedä keskustelua eteenpäin ja toinen vastaa niinkin mielenkiintoisesti kuin "jep". Eiiiihhhh! Ok, se asia olikin sitten loppuunkäsitelty.. mites sitten tämä pla pla plaa, jep, aha sekin kiinnosti.. Että näin.

Sitten on vielä hymiöihmiset ja ei hymiöihmiset. Itse kuulun hymiöllisiin. Mietin jopa joskus että voisiko työviestiin sisällyttää hymiön vai ymmärtääkö vastaanottaja sitä? No mese/fb keskusteluissa viljelen niitä rajattomasti sen mukaan mitä koen tarpeelliseksi, että pystyn osoittamaan fiiliksiäni enkä toivottavasti tule niin helposti väärin ymmärretyksi. Olen ehkä kaikenmaailman naamojen takia ärsyttävä jonkun mielestä :( :) :D :P >:D Mutta naamattomat on musta ärsyttäviä. Vaikka jokin asia olisi esitetty positiiviseen sävyyn se saattaa silti saada negatiivisen vivahteen kun se hymynaama sieltä lopusta puuttuu. On välillä tosi vaikea saada selvää millä mielellä kirjoittaja on jossei tekstin lisäksi ole jotakin naamaa..

Tässä vielä lista kysymyksiä joita pohdin vähän väliä:
-Kumman pitäisi aloittaa keskustelu?
-Miten usein on sopivaa keskustella? Milloin toinen häiriintyy?
-Miksi toisen kanssa juttua tulee *naps* tuosta vaan, toisen kanssa et keksi sitten mitään sanottavaa vaikka kuinka yrität?

On se vaikeeta.

4 kommenttia:

  1. Mä oon ehdottomasti hymiöihmisiä! :D Ja huutomerkki!!!!! :D

    Voihan se olla, että sillä herra x:llä on automaattinen kirjautuminen siihen meseen. Eli aina kun laittaa koneen päälle niin mese on päällä. Ja sitten se x ei kuitenkaan ollut siinä koneella vaan jossain aivan muualla. Tai vaikka pelas koneella jotain, mutta sen pelin aikana ei muut jutut vilkuta sieltä alta. Syitä voi olla paljon, joten en kyllä vielä luovuttaisi. :)

    VastaaPoista
  2. Thanks Tom Hanks Satu :D voi tosiaan olla, en tietenkään ajatellut mitään tommoisia vaihtoehtoja.. ;) Ja joskus joidenkin kohdalla oon kyllä hyvinkin varma ettei niillä oo mitään muuta meneillään, ihan hyvin voisivat vastata ;) Mutta seuraavan kerran se saa kyllä alotta.. :D!!! ..ehkä ;D

    VastaaPoista
  3. Heti alkuun pyytelen kumarrellen ja punastellen Anteeksi! En vaan ole Jaksanut kommentoida mitään, oikeen kenellekkään.. Plaah.. oon myöskin jättänyt juttuja lukematta, oikein hävettää! Nyt petraan :-)

    Sitten, komppaan Satua! Ekana tuli mieleeni, että herra äksällä olikin niin suuri syy 'puhumattomuuteen' kuin että hän ei ollut koneella... ;-)

    Mä olen (myönnettäköön) tosi tyrkky :-D
    Välillä kysyn Anssiltakin että 'onko sulla sellanen tunne että pakotin sut naimisiin?'.. Mä ihan oikeesti POMMITIN anssia fbeessä, tekstareilla yms.. :-D Jälkeenpäin oikein säälittää..

    Oon siis myöskin itse miettinyt että missä menee raja..
    Mut jos on pikkusenki ihastunu nii EI SITÄ VOI olla hiljaa jos toinen on online! EI voi!!!

    Inte Stress!! ;-)

    VastaaPoista
  4. No panic :) Mukavaa kun kävit kommentoimassa.

    Ihana toi "pakotinko naimisiin" :D Ite oon ihan samanlainen, nykyään yritän ees vähän hillitä itteäni :D Tuntuu että välillä saattaa toisella mielenkiinto laantua ihan, jos on aina se aktiivinen "häirikkö" xD Mutta oon kyllä samaa mieltä että kiusaus on kyllä ihan hirveän SUURI aloittaa joku "turhakin" juttelu jos toinen vaan on linjoilla :D Noh täytyy katsoa miten tässä käy...... :P

    VastaaPoista