"Rakkautta etsin kuin koira koditon.."-Topi Sorsakoski



tiistai 6. joulukuuta 2011

Itsenäinen Suomi 94v. 6.12.2011

Kannanpa minäkin korteni kekoon tekemällä oman postauksen Suomen Itsenäisyyspäivästä :)
Minkäslaisia perinteitä ihmisillä on itsenäisyyspäivän vieton suhteen?
Lippu salkoon tottakai! Tämmöinen Puolustusvoimilla..
Tämän päivän joulukalenterin sisältö kiteyttää aikalailla päivän sisällön.


Lippu liehumaan ja kaksi kynttilää ikkunalaudalle.
Tuntematon sotilas pyörii telkkarissa ja sitä tulee aina välillä vilkaistua. Itsenäisyyspäivän paraatia on myös välillä tullut katsottua.
Illalla sitten vilkuillaan linnanjuhlia ja arvostellaan pukuja.
..Tosin itse oon aika kyllästynyt niiden pirskeiden tuijottamiseen..
Seiskan (joo :D) mukaan budjetti tänävuonna on rapsakat 260 000€, pieni raha ehkä siihen nähden mitä nykyisin puhutaan miljardi lainoista jne. Mutta silti kun miettii niin.... Toki, en sitä sano etteikö itsenäisyyspäivä olisi juhlan arvoinen, mutta kun ajattelee sitäkin keitä linnaan sitten juhlimaan pääsee, niin äh, en sano mitään.
Ehkä voisi uudistaa systeemiä..
Linkitän vielä kertaalleen tämän adressin jonka voi halutessaan käydä allekirjoittamassa:
Kiitos itsenäisyydestä kuuluu veteraaneille.

Kiitos 1939-1945.
Junkers merkki.
Tuli tässä mieleen kun joskus koulussa kävi veteraaneja kertomassa menneistä. En vaan muista oliko silloin joku juhlavuosi.. Suomi 80v..? Milloin sitä ite on edes koulussa ollut.. :D Käykö nykyään vielä veteraaneja kouluvierailuilla? Keski-ikähän sotiemmeveteraanit.fi sivun mukaan on 88-vuotta.. Surullista että pian heistäkään ei ole jälkipolville kertojia jäljellä :( Täytyy toivoa että silti asiat muistetaan.

En tiedä olenko "liian" isänmaallinen, välillä melkeen hävettää kun puhun asioista.. :D

Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!


Loppuun vielä todiste siitä lumesta, kun sai päivänvalon aikaan kuvan napattua.. Vielä sitä on :)

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti