"Rakkautta etsin kuin koira koditon.."-Topi Sorsakoski



keskiviikko 21. syyskuuta 2011

Mahdollisuus muutokseen

Ainakin pääkaupunkiseudulla asuvat lienevät nähnet valopylväissä, bussipysäkeillä ja busseissa mainoksia mahdollisuudesta muutokseen http://www.koemuutos.fi/
Kuinka esimerkiksi Late Johansson on saanut rikoksensa ja murhansa anteeksi, kuinka jonkun pariskunnan parisuhde pelastui jne.. Mainostetaan että telkkarista voi katsoa niitä tarinoita ja ilmaiseksi voi tilata jonkun kirjan.. No käänsin nyt radiokanavan NRJ:lle, ja eikö sielläkin tule nyt näitä muutos mainoksia, ex narkkari kertoo kuinka tuli uskoon ja pääsi eroon vanhoista huonoista kuvioista.
 
Mulla tulee nyt hirvee käännytys operaatio tosta vaan mieleen. Lähestulkoon alkaa ahdistaa. Häiritsee että joka paikassa toitotetaan samaa asiaa. Uskonto voi olla ratkaisu, mutta ei sitä mun mielestä pitäis tuputtaa. Kukin tietenkin katsoo tai on katsomatta noita nettisivuja, tilaa kirjoja tai katsoo niitä videoita. Muttakun joka kulmassa kehoitetaan.. Siis perjaatteessahan tässä on ns. mahdollisuus kieltäytyä, kun kukaan ei roiku perässä tuputtamassa, vaikka sanoisi ei, mutta silti.. Eikö vähempikin riittäisi?
 
 
"Tuu Teuvon iltamiin!!"
 
Uskoa markkinoidaan kuin jotain tuotetta. Okei, onhan se parempi kuin joku kaljamainos, rentouta itsesi karhulla, tyyliin.. Ja mitä muuta krääsää ym. mainostetaankaan. Mutta mun mielestä uskonto on niin henkilökohtainen juttu, eikä se ole mitään markkinatavaraa, "ostappa itsellesi usko, nyt! ja saat hyvän mielen" Miksi niin kiihkeästi halutaan kaikki samaan porukkaan? Ja miksei sitten muita vaihtoehtoja mainosteta, kun niitäkin on?
 
Mä nyt todellakin toivon ettei kukaan nyt tästä mun kirjoituksesta loukkaannu :)!! Mulla ei ole mitään sitä vastaan että joku on uskossa, enkä todellakaan tuomitse ketään sen perusteella. Itse lienen ns. "tapakristitty", joka mun mielestä sanana on kyllä hirveä ja kuulostaa pahalta :( Mutta tosiaan jos vertaan itseäni ja jotakuta uskoon tullutta, niin itselleni se uskonto ei ole niin suuri asia tietyllä tapaa, kuin sille uskoon tulleelle, ja en nyt osaa tätä oikein paremmin selittää, en siis haluaisi kuitenkaan väheksyä omaa uskoani..
 
Sitä olen miettinyt että miten voi tulla uskoon? Jos joku lukija haluaa kertoa tarinansa, niin kuuntelen mielelläni :) jos et julkisesti halua kertoa, voit lähettää silti kommentin ja mainita ettet halua sitä julkaistavaksi.. Miksi minä en ole kokenut ns. "valaistumista"? Ja miksi sitä nyt sitten mainostetaan, jos kaikki eivät koe sitä..?
 
Samalla tuli mieleen tämä asia että kuinka eri uskonnot on jaoittunut eri maihin, miksi tietyissä paikoissa on enemmistö jonkun tietyn uskonnon edustajia ja toisaalla taas vallitsee joku toinen uskonto..?
Huh, ehkä täytyy kääntyä Nettipapin puoleen..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti