"Rakkautta etsin kuin koira koditon.."-Topi Sorsakoski



sunnuntai 11. syyskuuta 2011

Kirppistelyä

Käyn aika harvoin kirpputoreilla, mutta sitäkin useammin katselen blogeista muiden kirppislöytöjä kateellisena ja epäuskoisena. Kuinka hyviä vaatteita he ovatkaan löytäneet, ja mihin hintaan :P~! Ja kaikkea muuta tietysti. Itse en ole muistaakseni koskaan ostanut vaatteita kirppikseltä, ja ihan vain siitä syystä että ne kirppikset joilla olen kierrellyt on täynnä niin huonoja vaatteita että olen pysynyt "tavara ostoksissa".

Tänään lähdin sitten ihan autolla Vermon kirppikselle, josta olen kuullut löytyvän "hyvää kamaa" :D Ja todentotta, tänään tein ensimmäiset kirppis-vaateostokseni!


Aurinkoinen kirppistelypäivä..



..Houkutteli paljon muitakin ostoksille..

Saisiko olla levyllinen Teuvo Oinasta?


..Tai muhkeamuotoinen koriste..?


Ja tässäpä ne löydöt sitten:


Onlyn perusneule, 2,50€. Kysyin myyjältä neuleen hintaa ja mietin jo valmiiksi että tuleeko sieltä yli 5€ vai paljonko..(5:llä eurolla sain kuitenkin kesän alennusmyynneistä ihka uuden neuleen..) Myyjä sanoi hinnaksi 3euroa, aloin hieman miettimään että ottaisinko vaiko enkö, kotona on jo lähes samanlainen neule, mutta eihän tuo paha hinta ole, kun ei ollut huonossa kunnossakaan. Siinä vaiheessa myyjä itse alkoi tinkimään :D "Etkö sä tingi yhtään? yritä nyt.." -No paljon sä haluut, mikä on sun viimenen hinta? "Ei se noin mee.. Ehdota nyt jotain" -2euroo.. "Anna 2 ja puol ni saat.." Kauppa kiinni ja hyvä mieli :D! Toisessa kojussa eräs neule olisi maksanut 10€! Mielestäni pikkusen liian kallis kirppistavaraksi. Kirppiksellä ei saa maksaa liikaa.

Toisen myyjän luona löysin kassin sekä paidan, mikä tunika tuo nyt sitten lienee.. Ajattelin että nämä varmaan maksaa sen verran että ei tarvitse kyllä ottaa.. Vaan kuinkas kävikään, oli mielestäni niin halvalla etten ruvennut enää edes tinkimään :D


Paita 2€, "tavaramerkkini" mukaisesti mustaa.. (en ole mikään gootti :D jostain syystä mun vaatteet vaan aina tuppaa olemaan mustaa!) Toisella myyjällä perus trikoomekko 10€, liian kallista taas..

Yksityiskohtia :D Pahoittelen kuvan laatua, otin tällä kertaa kaikki kännykällä..


Kassi 5€, mitälie tekonahkaa, hintalappu edelleen kiinni (norm hinta35€ mutta ollut jossain alennuksessa)
 Jäi kyllä hyvä mieli ostoksista :) Ja siitä että tuli herättyä ajoissa, kirppikseltä lähtiessä kello taisi olla vasta ~11.30. Ihanaa kun tuohon aikaan oli jo kerennyt tehdä jotain, kun yleensä viikonloput menee nukkuessa tai sängyssä lojuessa juurikin puoleenpäivään..

Moni myyjä oli muuten keksinyt laittaa erittäin houkuttelevasti vaatteet esiin, olivat yhdistelleet esimerkiksi paidan ja neuleen ja laittanut siihen lisäksi korun. Valmis asu. Niihin kiinnitti kyllä huomion ja houkuttelivat ostoksille.

Mitä jäin kaipaamaan, oli vanhojen tavaroiden löydöt :D Siis olihan siellä kaikkea vanhaa ja arvokasta, mutta myös myyjät olivat hintatietoisia ja melko kiskurihintoja laittaneet. Olisin halunnut löytää pilkkahinnalla jotain astioita esimerkiksi, joiden arvoa myyjä ei olisi ymmärtänyt :D

Yhdellä miehellä oli myynnissään Myrna kahvikuppeja ja lautasia, pari olisi maksanut 15€, jätin väliin.
Mummo taas myi vanhaa kahvi peltipurkkia hintaan 7€, en ihan niin paljon laittaisi rahaa semmoiseen.. Kyllä harmitti etten tehnyt mitään muutaman euron purkkilöytöä, kuten monet muut. Samaisella mummolla oli myynnissään Kehrä emalikattila jonka nähtyäni rakastuin! Missään perunankeittokunnossa kattila ei enää ollut, eli ihan vaan koristetavaraa. Hinta oli suolaiset 40€, huh! Se jäi sinne.. Kyseinen mummo oli hieman kyllä ylihinnoitellut tuotteensa. En nyt puhu pelkästään näistä kahdesta tuotteesta, moni muukin kääntyi pois kuullessaan eri tavaroiden hinnat. Mitä mieltä te olette, olinko hölmö kun jätin ostokset tekemättä? Oletteko te löytäneet jotain vanhaa ja arvokasta todella halvalla? Olen kyllä niin kaiken vanhan perään :P


Mummelin patoja, joukossa ihastuksen kohteeni kehrä. Oli nuo muutkin aika :P~

Evästä että jaksaa :D


..Ja kotona palkitsin itseni Pepsillä & karkeilla <3 :D
Tässä tämänpäiväinen kuva postaus :) Hieman oli kyllä ongelmia noiden kuvien kanssa, mutta saimpahan nämä oikeaan järjestykseen ajan kanssa.. :D Jossain viheessa voisin melkein tehdä tänne oman myynti-ilmoituksen, onhan noita tavaroita kertynyt, mutta ei tule lähdettyä kirppikselle itse myymään koskaan..

3 kommenttia:

  1. oivoivoivoivoi!! Myrnaa olisit saanut myytyä vaikka miten kalliilla eteenpäin! :o Se on nykyään niiiiin harvinaista, että ei meinaa löytää mistään! Ja naurettavan halvalla myi kuppejansa jos oli hyvässä kunnossa! :p
    (näin olen ymmärtänyt.. oonkohan oikeessa?)

    Kiva kun pistit kuvia noin paljon :)

    Makkarakuva mua kyllä 'kevyesti' nauratti :D heh

    VastaaPoista
  2. VOI EI VOI EIIIIIIIIII :D jos noin on, niin aaa, *hakkaa päätä seinään*.. Oisinhan voinut ostaa edes sen yhden kupin ja aluslautasen... Laskeskelin että tuolla laatutavaran kaupassa ois maksanut perjaatteessa 19€.. noh oisin vähintään sen 4 € voittanut.. :D Ehkä mun pitää alkaa kunnolla perehtyä noihin hintoihin ja sitten lähteä uudestaan metsästämään kun tiedän paremmin :D

    VastaaPoista
  3. Tuli ihan kirppisfiilinki noista sun kuvista... Pitää itekin lähteä heti tilaisuuden tullen! ;)

    VastaaPoista