"Rakkautta etsin kuin koira koditon.."-Topi Sorsakoski



keskiviikko 25. tammikuuta 2012

Morkkista ja kursseilua (toiveissa)

Kiitoksia teille jotka kommentoitte kamera postaukseen ja muihinkin, valitettavasti en edelleenkään pääse kommentoimaan OMAAN blogiini, syystä jota en tiedä..!!! edelleenkin postaukset joissa on kommentteja jumittaa jostain käsittämättömästä syystä, eikä aukea, raivostuttavaa :(!! Mikäli kenelläkään olisi vinkkiä ongelman korjaukseen niin saa laittaa tulemaan, tekee tätä samaa myös joidenkin muiden blogeissa kun menen kurkkaamaan.. :/ Tämä siis muistutuksena. Kommentteja saa kuitenkin laittaa tulemaan, mikäli blogi ei jumita teille niin ettette pääse kirjoittelemaan!

Mä en tiedä minkä takia iski "kamera morkkis", tässähän pitäis olla onnellinen että oikeesti on v-i-h-d-o-i-n uusi kamera ja sellainen jossa on enemmän mahdollisuuksia, mutta mua vaan melkein harmittaa koko ostos. Mietin olisiko pokkari riittänyt ja haluaisin palauttaa kameran. Kameran koko rassaa, eikä oloa tietysti paranna sekään että uudempi kameraversio ois ollut nyt samaan hintaan toisessa paikassa, että kiitti vaan. Niin ja onko toi mukana tullut objektiivi sitten ihan kökkö tavaraa ja siihenkin ois vielä tulevaisuudessa investoitava? Toivon todellakin että kamera on sentään iältään pitkäkestoisempi kuin pokkari joka kesti about 6v.!! Joku ehkä nauraa siellä, mutta mun mielestä 6v on kuitenkin lyhyt aika. Etenkin jos uhraan satoja euroja.. Sekään kun ei ollut ihan halpa silloin aikoinaan.. Mietin vaan että oisko joku muu kamera ollut parempi.. En edes varmaan uskalla joka paikkaan ottaa mukaan, ettei hajoa/varasteta/häviä tms. Noh kaippa tämä vielä iloksi muuttuu, ehkä tää morkkis johtuu vaan siitä että epäröin.

Ohjekirjasta on tullut luettua ja luettua, muttakun ei tunnu jäävän päähän, ja kun iso herrkyydet, aukot ja valotukset on yhtä hepreaa niin ei niistä säätämisistäkään oikein tajua, miksi mun pitäis säätää sitä sun tota ja mitä se vaikuttaa? Args! Tarviin niin opetusta! Elävä ihminen selittämään selkokielellä ja näyttämään asiat, Kiitos! Että oisko vapaaehtosia, kuka haluaa opettaa? Ei mitään "hämärää" setämies opettajaa...
..Niin ainiin, jos olisin ostanut kameran Rajala Pro Shopista, olisin saanut juurikin ilmaisen kurssin kamerankäyttöön! Yhyyyyyyyyyy. Huono tuuri mikä huono tuuri.
Pupulandian Jenni oli tänään Voicella haastattelussa ja kävinkin kurkkaamassa hänen blogiaan taas vaihteeksi. Jenni oli päässyt jollekkin järkkäri kuvaus kurssille ja näytillä oli kuvia automaatilla + omilla säädöillä otettuna, wau mitkä erot. Mä niin haluan oppia. Eli jos siellä toisessa päässä tätä lukee nyt joku tyyppi joka järkkää tollasia kursseja niin ohoi MÄ HALUAN MUKAAN, saa tarjota, lupaan sitten mainostaa hyvin ;)!! En muuten ikinä saa hienoja kuvia joita halusin, jos sittenkään. Muistaakseni jossain kansalaisopistolla oli jotain kursseja, mutta ne lienee jo alkaneet aikapäivää sitten, enkä halua millekkään pappa kurssille missä opetellaan mistä kamera menee päälle esim..!

Olisinpa vielä kysynyt järkkärikuvaajilta: Pitääkö ne asetukset ihan oikeasti säätää joka kerta uudelleen? Ohjeessa sanottiin että säädöt häviää kun sammuttaa kameran.. Tosin esimerkiksi mustavalkokuvauksessa jos muutankin värityksen esim. järkyttävän vihreäksi, se jää sinne! Miten sitten muistan mitä olen mennyt sorkkimaan jos osa jää..?

Kirsikkana kakussa, eikö oo inhottavaa kun oot bussipysäkillä jo 5min ajoissa, seisot lumisateessa ja sitten bussi ei tule, vaan tulee toinen bussi johon hyppäät, jonka jälkeen se oikea bussi tuleekin ja istut jo väärässä bussissa, jonka pysäkiltä joudut kävellä pidemmän matkan kotiin, jäässä.

Angst angst angst

Mut onneksi tänään tulee Ville Haapasalon Silkkitie 30 päivässä!!
(Yle teema klo 21.00)

1 kommentti:

  1. Ei mun ksmerassa asetukset poistu mihinkään, kun sammutan. Joka kerta joudun niitä vähän silti säädellä, kun päälle laitan, jos tilanne ja valoisuus on aivan erilainen.

    Kannattaa lukea ja lukea niitä ohjeita ja sitä parempia kuvia-kirjaa ja sitten kuvailla ja kuvailla. Kyllä sä ne vielä opit. :) Kuvaamalla oppii.

    VastaaPoista