Tarjoutui mahdollisuus käydä katsomassa Tintin seikkailu elokuva vähän ennakkoon (ensi-ilta perjantaina 4.11.). Ja kaikki mikä on ilmaista täytyy hyödyntää, joten leffaan siis! ;) Vähän lapsuusmuistoja verestämään.. Joskus aikoinaan on tullut Tintin seikkailuja katsottua telkkarista, tosin en oikeasti ihan hirveästi muista niitä ohjelmia, ehkä siksi etten oikesti ole koskaan erityisemmin Tintistä tykännyt..
Laitetaanpa tähän väliin sitten lyhyt kuvas leffasta Finnkinon sivuilta:
"Löydettyään purjelaiva Yksisarvista koskevan arvoituksellisen viestin Tintti ja hänen uskollinen Milou-koiransa tempautuvat mukaan huikealle matkalle ympäri maailmaa. Mojovaa lehtijuttua metsästävä Tintti kohtaa salaperäisen herra Sakarinin alati seikkailunjanoisen mutta usein hieman änkyräisen kapteeni Haddockin sekä koheltavan poliisikaksikon Dupond ja Dupont ja pääsee lopulta pahamaineisen Rakham Punaisen merirosvoaarteen - ja samalla ikivanhan kirouksen - jäljille."
http://www.finnkino.fi/Event/298792/
Tosiaan dubattu 3D versio tuli käytyä katsomassa. Äänenä mm. salkkari Seppo :D Mikä oli ehkä hieman huvittavaa aikuisille.. ;) Tintti oli muuttunut tästä "entisaikojen" piirretystä pojasta elävämmän näköiseksi, liekö 3D:n ansiota, mutta ei ollut ihan noin "piirretyn" näköinen.. Todella tarkkaa työtä oli tehty, kun huomasin eräässäkin kohdassa kuinka aidolta joku kynsi näytti :D!
Itse tykkään leffoista joissa saa nauraa, hauskuutta pitää siis löytyä, tässä oli muutama kohta joka sai ehkä hieman hymähtämään jos sitäkään. Lapset sen sijaan hekotteli.. Leffahan oli K-11, mutta ikärajaa oli rikottu aika räikeästi, tai sitten mun iän arvostelu kyky on todellakin ihan hanurista.. Se pisti hieman ihmetyttämään kuinka paljon oikeasti tommosessa lasten leffassa oli juopottelua. Kapteeni Haddock oli täys doku ja rommi virtasi, tilanteessa kuin tilanteessa, kunnes autiomaassa koitti selviämisen paikka. Herra Haddock käytti myös "kirosanoja", siis tähän tyyliin että "vitsi" tarkoittaa jotain vähän rumempaa sanaa...... Miks ylipäätään pitää yrittää kiltempiä voimasanailmaisuja "voihan änkyrän vattupuska!"..? Palatakseni noihin lasten narukohtauksiin, nämä pikkuiset kultamussuthan repesivät siellä juurikin tälle alkoholiongelmaiselle kapteenille.. En nyt vaan osaa sanoa tuohon mitään, mutta vähän hassulta tuntui, mutta kai se on niin että Suomessa sitten juodaan sen verran että pienestä pitäen tajuaa että humalassa saattaa olla vähän hassu.. Se että jääkiekon MM kultajuhlista kohuttiin ettei lapsille saa näyttää esimerkkiä heilumalla kännissä, otti vähän tietyllä tavalla päähän, enkä meinannut omia lapsi sitten joskus tulevaisuudessa ihan tynnyrissä kasvattaa, mutta miks sitten varta vasten piti tommoseen leffaan änkeä sitä alkoholia? Vaikka onhan 11 vuotias jo aika iso, 4 vuoden päästä rippikoulussa, mutta jos sitä nuoremmat oikeasti käy kattomassa niin... Vaikka, eipä nuo lasten leffat muutenkaan aina ole niin "pelkkää hyvää" kamaa, Leijonakuninkaassa Mufasa kuoli jne. Tähän väliin hehkutus Disneyn piirretyille, niissä on sekä aikuiselle että lapselle jotakin, ihan parasta kun repliikit saattaa tarkoittaa aikuisen kieroutuneessa mielessä vähän eri asioita kuin lapselle.. ;) Nykyää oon monesti joutunut pettymään trailerin nähtyä itse elokuvaan, nyt puhun siis ihan "aikuisten" leffoista, traileri antaa odottaa paljon enemmän, hauskempaa kuin mitä todellisuus lopulta onkaan, noh tietty kaikki parhaat palat on kerätty siihen minuutin pätkään.. Tintti leffasta ei ollut oikeastaan ennakko-odotuksia.
..Kritisoisinko vielä kyseistä leffaa sen verran, että oli se touhu myös aika väkivaltaista, ja kauheaa tuhoamista. Okei se on vaan piirretty! Mutta silti "ärsytti" millaista tuhoa takaa-ajot ja merirosvokamppailut sai aikaan :D Ja tosiaan kotiovelle ihmisen ampuminen ei ole mun mielestä lapsille sopivaa katottavaa, oli se sitten piirretty tai ei..
Mutta, eipä oikeastaan muuta sanottavaa kuin että jännä seikkailu leffa joka ei tule jäämään tähän... ;)
Käykää katsomassa, mutta ei ihan perheen pienimpien kanssa, tää sopii vähän isommille lapsille.
PS. Jäi vähän häiritsemään että minkä ikäinen se Tintti on olevinaan? Lehtimies, joka näytti ihan poikaselta :D Että onko se niinkun lapsi vai aikuinen.. :DDDD?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti