"Rakkautta etsin kuin koira koditon.."-Topi Sorsakoski



maanantai 22. elokuuta 2011

Tarjoiluehdotuksia ja arjen ruoka oivalluksia

Mulla on viha-rakkaus suhde ruuanlaittoon. Tykkään kokeilla uutta, ja muokkailla reseptejä omanlaisiksi. Tykkään tehdä ruokaa, mutta en silloin kun tuun töistä, nälkäisenä kuin susi. Vihaan sitä että on saatava äkkiä ruokaa tai muuten mahassa muriseva karhu muuttuu sietämättömäksi. Tässäpä siis taas tämän päivän ruoka:

Terveellistä? -Ainakin nopeaa & helppoa.

Eipä mennyt kuin ~½ tuntia kun kotiin saavuttua oli jo ruoka pöydässä, makaroonia ja broilerinsuikaleita. Huh. Mutta ois se nyt kiva tehdä jotain erilaisempaakin myös arkena. Miksi pitää olla niin kiire :(? ..Niin no, eipä mulla nyt muuten tänään ainakaan ole kiire, muutakuin että HIRVEÄ nälkä! Töissä syödyt eväät ei pitkälle auta, vaan jo ennen töistä pääsyä maha antaa äänimerkkiä, että nyt jotain ruokaa.. Joo että salaatteja ei tule paljon tehtyä.. :/ Haaveilen siitä että sitten joskus kotiäitinä mulla ois aikaa laittaa ruokaa, nauttisin siitä että oisin väsännyt ateriat miehelle joka tulee töistä kotiin.. :) Että silloin ois aikaa panostaa. Mutta sanokaa vaan kotiäipät ettei se taida niin mennä.. Kunhan elän haavemaailmoissani :D Kyllä se vauva taitaa viedä oman aikansa, ja saan sanoa miehelle että kaiva joku pakastepizza pakkasesta ja lämmitä itelles.. ;)

No sitten noista tarjoiluehdotuksista.. Mikäli ette vielä ole tutustuneet, niin suosittelen kattomaan "teddypunkkarin" Tarjoiluehdotus blogia :D Itse mielenkiinnolla seuraan, mitä tarjoiluehdotuksia oikeasti on, saati että miltä ne näyttää/maistuu toteutettuna.. Eipä noita tule oikeastaan ajatelleeksi, mutta kerran kauppareissulla osui tämä silmään:

Miten olisi seitipalat sitruunoiden kera, lisukkeeksi vähän jotain rehuja?
Tuokin kuva siis "tarjoiluehdotus"-tekstillä varustettuna, nam nam.. :P
Muutama päivä sitten ruokaa laittaessani huomasin sitten pakastemaissipussissa myös tuon tekstin ja ehdotus oli tämmöinen:

Miljoona miljoona miljoona maissia-aa-aaaaaaa...
Mieluummin syön maissini jonkun ruuan/salaatin lisukkeena, kuin tuollaisenaan.


Ja kuvassa sitten onkin se otsikon mukainen arkiruoka oivallus..
OHJE:
-sipuliperunasekoitusta
-pakastemaissia, (& muita pakastevihanneksia)
-nakkeja/jauhelihaa/broilerinsuikaleita, tonnikalaa..
-purkki ruokakermaa
-mausteita

Elikkä tämä on tosi vaivaton, joskin hieman odottelua vaativa arkiruoka jota tulee tehtyä melkein liiankin usein..

1. Pilko nakit. Tai paista jauhelihat/broilerit.
2. Voitele uunivuoka ja lisää sinne jäisiä pottuja, maissia ja kenties muita vihanneksia, esim parsa- ja kukkakaalia, lihat, taas vähän vihanneksia ja päälle pottuja.
3. Ruokakermapurkkiin sekoittele mausteita oman maun mukaan, itse laitan valkopippuria (varo ettei mene liikaa :D!) & paprikamaustetta. Ja kaada lopulta ruuan päälle.
4. Sitten vaan koko systeemi uuniin ~200 astetta ja noin tunnin verran anna muhia, melkeinpä yli tunnin kuin alle.. Kun päällimmäiset perunat vähän ruskistuu ja rapsakoituu niin pitäisi olla valmista :)

4 kommenttia:

  1. Hehhee revähdin nauruun noissa tarjoiluehdotus jutuissa. Eipä tosiaan oo tullut ajateltua koko asiaa! Miljoona miljoona miljoona maissiaa! Paras!! :D

    VastaaPoista
  2. :D juu ei niitä oikein tuu ajateltua, ennen kun sit oikein "miettimällä miettii" että katompas tota kuvaa mitä siinä oikeesti on.. :D ei muutakun bongailemaan arkipäivän naurut tuotteiden kyljistä ;) heh.

    VastaaPoista
  3. Ovatkohan ne, jotka noita tarjoiluehdotuksia keksivät, niin ikinä itse maistaneet tai kokeilleet miltä se ruoka oikeasti maistuu? Nuo kohmeiset seitipalat vievät ainakin multa nälän pois samantien. Ei tee yhtään mieli! :-D Olis paljon herkullisemman näköisiä kansia ja pussinkylkiä, jos joku Jyrki Sukula tai muu kokki tekis pienen gourmetannoksen vaikka niistä miljoonista maisseista. ;-)

    VastaaPoista
  4. Eipä taida.. :D "Noo laitetaan nyt vaan jotain siihen, joku hullu saattaa kokeillakkin tätä, hähähhä" ne siellä varmaan ajattelee :D Joku soppamies vois tosiaan laittaa noi ehdotelmat uuteen uskoon, toki sitten porukka valittais että, mä en osaa tehä tota tarjoiluehdotusta, viimeks oli niin helppo vaan kaataa ne maissit lautaselle ;) hehe..

    VastaaPoista