"Pystyisitkö sinä elämään näin? Raamatun 15 sääntöä"
Meikä maksaa kirkollisveroa, on kastettu ja ripille pääsyt, ja oikeastaan ei edes tiedä mihin sitä uskookaan, tai tarkoitan että kuulut johonkin uskontoon, muttet edes tiedä että mitä ohjeita siihen kuuluu.. Pisti vähän miettimään. Pitäisköhän erota kirkosta, no ei huono vitsi, kyllä mä haluan johonkin uskoa, vaikka sitten skippaankin asiotia joista en tiedä.. Ja tuskimpa nykyaikana kovin moni elää noiden sääntöjen mukaan.. :D
Ajattelin nyt laittaa omia kommentteja noiden sääntöjen sekaan, säännöt siis kopioitu tuosta Iltalehti.fi:n jutusta jonka on kirjoittanut Jani Parkkari.
1. Kolmas Mooseksen kirja 20:27 "Jos jossakussa miehessä tai naisessa puhuu vainaja- tai tietäjähenki, hänet on surmattava. Hänet kivitettäköön hengiltä, sillä hän on ansainnut kuolemansa."
-Teen varmaankin itsestäni pellen kysymällä mikä on tietäjähenki tai miten vainaja puhuu jossakussa..? No jos tämmöiseen "kummajaiseen" törmäisin, en olisi ehkä heti ensimmäisenä tarttumassa sapeliin, surmatakseni tyypin. ..Niin tai kiviin.
2. Toinen Mooseksen kirja 15:20 "Kaikki, minkä päällä nainen kuukautistilansa aikana makaa tai istuu, tulee epäpuhtaaksi."
-Maailma on sitten saastainen paikka.
3. Toinen Mooseksen kirja 20:11 "Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen."
-No ei välttämättä tule kyllä ihan heti lähdettyä bailaamaan sunnuntaina..
4. Toinen Mooseksen kirja 35:2 "Se on sapatti , Herran pyhä lepopäivä. Jokainen, joka sinä päivänä tekee työtä, surmattakoon."
-Eikö sapatti ole lauantai? Voi niitä raukkoja ketkä joutuvat viikonloppunakin työskentelemään.. :S Ja minäkin kun käyn lauantaisin kampaajalla, työllistämässä häntä..! En kyllä meinaa tässäkään tapauksessa ketään työn raskaan raatajaa surmata, toivottavasti ei kukaan muukaan.
5. Kirje efesolaisille 5:4 "Myöskään rivoudet, typerät jutut tai kaksimielisyydet eivät teille sovi, teidän suuhunne sopii kiitos."
-No tässä juuri kommentoin typerästi, voi hitsi. Ja Usko Eevertti Luttisenkin jutut on jokseenkin uponnut.. :S
6. Kolmas Mooseksen kirja 19:19 "Älä pue yllesi vaatekappaletta, joka on kudottu kahdesta erilaisesta langasta."
-Tällä hetkellä neule on pelkästään musta, vaan on mulla värikkäämpiäkin vaatteita, jossa ei varmaan ole käytetty vaan yhtä lankaa :(
7. Toinen Mooseksen kirja 20:16 "Älä todista valheellisesti toista ihmistä kohtaan."
-Varmasti ihan viisasta.
8. Kolmas Mooseksen kirja 19:16 "Älä kulje panettelemassa heimolaisiasi."
-Tunnustan sortuneeni tähänkin.
9. Kolmas Mooseksen kirja 11:7 "Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi."
-Itse olen kuullut että sian syömisen kieltäminen kokonaan olisi ollut helpompi vaihtoehto silloin aikoinaan, kuin selittää ihmisille että liha on kuumennettava tarpeeksi kypsäksi ettei saa tauteja.. Syön siis sikaa hyvällä ruokahalulla.
10. Kolmas Mooseksen kirja 11:22 "Näistä saatte syödä kaikkia heinäsirkka-, hepokatti-, kenttäsirkka- ja kulkusirkkalajeja."
-No näitä taas en kyllä syö, hyi.
11. Viides Mooseksen kirja 13: 7-10 "-- tai paras ystäväsi houkuttelisi sinua palvelemaan vieraita jumalia -- älä suostu hänen ehdotukseensa -- älä osoita hänelle armoa äläkä salaa hänen rikostaan, vaan surmaa hänet."
-No en ole vaihtamassa, eikä ole ystävän toimesta käännytetty. Mutta siis enkö saa hyväksyä sitä että ystäväni uskoo johonkin toiseen? Taasko pitäisi kaivaa sotakirves esiin ja käydä lahtaamassa kaverit? En halua olla yksinäinen, skippaan taas surmausreissut. Poliisikaan ei varmaan katsois hyvällä.
12. Ensimmäinen Mooseksen kirja 1:28 "Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne."
-Kyllä sitten joskus..
13. Toinen Mooseksen kirja 20:15 "Älä varasta".
-En ole varastanut.
14. Kolmas Mooseksen kirja 19:27 "Älkää leikatko hiuksianne lyhyeksi ohimoilta älkääkä leikkaamalla turmelko parran reunaa"
-Onneks ei oo partaa, hiuksia on tullut joskus leikattua, mutta ohimolta...?
15. Toinen Mooseksen kirja 20:21 "Rakentakaa maa-alttari minua varten ja uhratkaa sillä polttouhrinne ja yhteysuhrinne, lampaanne ja nautanne."
-Mulla ei ole mitään noista, eikä musta oo kyllä eläimienkään polttajaksi..
Tämän myötä kuitenkin aurinkoista pääsiäistä kaikille!!
Toivottavasti en pahastuta ketään tällä postauksella..
Hyvää Pääsiäistä! Meille surkeille syntisille ihmisille! Ei vaiskaan!! :)
VastaaPoista;)
Poista