"Rakkautta etsin kuin koira koditon.."-Topi Sorsakoski



keskiviikko 26. lokakuuta 2011

Veli

"Veljeni oot nuori ja vapaa kuin virtaava vesi,
sun rantatöyrään luokse lensi lintu joka sydämeesi pesi
ja aurinkomme nousee, se hiljaa mailleen vaipuu.
Neljä vuodenaikaa taas ympyräksi taipuu.
Unohdutte siihen puiseen pihakeinuun sylikkäin,
on ensirakkaus kirkas, vaan kestääkö se näin?
Kun vaihtuu juhlapöytä yhteen onnen muruun,
käy huomaamatta reitti suudelmasta suruun.
Siis rakasta vielä, kuin et muusta tietäisi,
pidä sylissäsi ettei hän pelkäisi.
Rakasta vielä, mun veljeni, mun veljeni, mun veljeni.."

Veljeni - Suvi Teräsniska



Tässä pätkä Suvi Teräsniskan tänään ilmestyneeltä Pahalta piilossa levyltä, biisi veljeni.
Taas spotify auki kun luin että levy sieltäkin löytyy, tässä sitä kuuntelen juuri. Jo kappaleen nimi kiinnitti huomion että Suvi on levyttänyt biisin veljelleen, kuinka suloista! Meinasi jo kyyneleet tulla silmiin kun tämä kappale alkoi. Muistaakseni Suvin pikkuveli on häntä ~10 vuotta nuorempi, kuinka ihanalta heidän sisarussuhde vaikuttaa! Veli pääsee siskon kanssa reissaamaan ja isompi pitää pienemmästään huolta <3

Itsekkin olen isosisko, muttei omaa sisarussuhdetta voi kuvata yhtä auvoiseksi, mitä Suvin ja veljen suhteesta on saanut lukea, totuushan voi olla tietysti ihan jotain muuta ;).. Millaiset välit teillä on sisaruksiinne? Onko lapsuuden tappelut tapeltu ja aika kullannut muistot? Omani on viha-rakkaus suhde edelleen.. ;)

Itse olen toivonut että olisi ollut isoveli, isolla ikäerolla. Veli joka olisi hakenut koulusta autolla, ihana ja huolehtivainen. :D Mutta eipä sellaista ole mistään ilmaantunut.. ;)

Mutta tosiaan vaikuttaa tähän mennessä jo huippulevyltä (en ole vielä loppuun päässyt..). Suosittelen! Menevää musaa, tykkään esim. olemmeko perillä kappaleesta. Tämän voisi vaikka käydä kaupasta ostamassa! En tämän kummempaa arvostelua ala tästä nyt vääntämään, anteeksi upeaääninen Suvi.. :D

2 kommenttia:

  1. Mulla on kolme pikkuveljeä ja yksi pikkusisko ja sitten yksi "isosisko", joka on oikeasti serkku. Serkku muutti meille teini-ikäisenä, hänen äitinsä kuoli hänen ollessaan pieni.

    Veljien kanssa on hyvin erilaiset välit, erityisesti keskimmäisen kanssa läheiset. Ei ehkä pidetä tosi tosi tiiviisti yhteyttä, mutta nähdään vähintään parin viikon välein ja aina voi pyytää apua, jos tarvii.

    Oon viime aikoina miettinyt tosi paljon sisarussuhteita ja nyt alkaa tuntua tärkeältä, että ihan tosissaan "hoitaa" niitä suhteita eikä pelkästään vaan oleta, että ne hoituvat itsestään. Samalla tavalla kuin ystävyyssuhteet, sisarussuhteetkin vaativat hoitoa ja ylläpitoa. Välillä voisi päivittää, missä mennään..

    VastaaPoista
  2. Ihanan iso perhe teillä, kun on noin monta sisarusta, itse olen saanut tyytyä vain yhteen..
    Siitähän nuo on kyllä kivoja että tiedät perjaatteessa että aina on olemassa joku joka toivottavasti on valmis auttamaan tiukan paikan tullen, ihminen joka tietää ja tuntee sut ehkä paremmin kun kukaan muu.. Mutta totta on, ettei oikein voi olettaa että sisarukset pysyisi rinnalla ilman yhteyden pitoa. Oon onnellinen etten ole perheen ainoa lapsi, vaikka välillä sisarussuhde on yhtä vuoristorataa ylä- ja alamäkineen..

    VastaaPoista