"Rakkautta etsin kuin koira koditon.."-Topi Sorsakoski



maanantai 24. lokakuuta 2011

Levyarvostelussa: Juha Tapio - Hyvä voittaa


Juha Tapion Hyvä voittaa albumi Spotifyssä

Oon tykännyt tosi paljon Juha Tapion musiikista, siispä päädyin kuuntelemaan myös tätä uutta levyä ja ajattelin tehdä pikku levyarvostelun samalla :) Tässäpä mun mielipiteitä biiseistä:

Sitkeä sydänTähän biisiin rakastuin heti kun sen radiosoitossa kuulin! Hyvät sanat ja menevä sävel, ei siinä muuta tarvita, hyvä avauskappale levylle, i like <3

Muistan miten hehkuitEkana kiinnittää huomion alkuun jossa sanotaan "minä etsin tupakoita" Juha Tapionhan piti olla moitteeton mies :D Okei eihän tämä hänestä kerro, enkä muutenkaan ole järkyttynyt ja tuomitseva, jotenkin se vain kuului sieltä ja huvitti. Pianom pimputtelua. Vähän ehkä tylsä biisi, jotenkin ei ehkä jaksa keskittyä..

En mitään, en ketäänDymdymdymdyy.. Liian hidas, tai taustamusa ei kuulu tarpeeksi alussa.. En vaan jostain syystä tykkää, en silloinkaan kun ensi kertaa radiosta kuulin. Voi tietysti olla että paremmin toimis rakkauden huumassa.. ;)

Jossain täälläHeti alkusoitto saa jotenkin kiinnostumaan, jotenkin mystinen.. "Olen jossain täällä onnellinen kun ikävöin sua" Tää ehkä sitten toimii tälläseen yksinäiseen ;) Eka ja vissiin vika biisi tämän levyn kappaleista, joissa mainitaan "Jumalan nälkä", ja minä kun oon kategorioinut Juhan niin uskonnoliseen musaan.. Kappale vaan soljuu mukavasti eteenpäin, tuntuu että ehkä lopussa toistuu liian monta kertaa kertosäe, tosin itseäni se ei haittaa :)

Rakastan niin kauan kuin mä voinKoirastako tässä lauletaan, turkista tuli mieleen, kun toista kertaa kuuntelin :D Tähänkin tykästyin kun spotifystä ensikertaa kuuntelin summa mutikassa näitä Juhan kappaleita. Tuntuu välillä ettei järkeä näissä tarinoissa, sanat vain isketty yhteen kun rimmaavat, tai sitten en vaan jaksa oikein illalla kuunnella ihan aivot mukana.. Tosiaan eilen illalla nopeasti kahlasin levyn läpi. Hyvä melodia.

KilometritEn taas tykkää sävelestä jostain syystä :/ Ehkä kaipais useampaa kuuntelukertaa esim. Lauri Tähkän Syyskuun kyy ei napannut ensin, mutta useamman kuuntelukerran jälkeen tykästyinkin siihen :D
Toisaalta kyllä ihan kiva..

Niin kuin sinäkinHerkkää. "Joskus jokainen, tuntee vaihteluita onnen, elon iskut ymmärtää, vaikket kyyneleitään nää,
sillä joskus jokainen on ollut vailla lohduttajaa, niinkuin sinäkin" Tässä on sanomaa.

Toiveista rippeetJälleen liian hiljaista. Voin kuvitella hiljaisen illan, itseni makaamassa sängyllä pimeässä kun uni ei tule ja mp3 soittimessa tämä, kuunnella sanoja. "Mul ei oo antaa muuta, toiveista rippeet ja arpinen sydän"
Tässä taas näitä hienoja sanoituksia.

Jonkun ajan päästä
Surullinen tarina. Ensin miettii että lauletaanko tässä rakkaasta vai ystävästä? Samapa tuo. Ensin ajattelin että tässä tulee ystävyys- tai parisuhde tiensä päähän ja ystävän paikan korvaa joku toinen, kunnes tuli kohta "mul on aikaa puoli vuotta jos sitäkään". Taitaakin kertoa siitä kuinka ystävä on sairastunut ja kuoleman jälkeen joku toinen ottaa hänen paikkansa, kulkee samat polut joita hänkin on ympäristössään kulkenut.. Kylmät väreet meni kun tajusin tämän.
 
Saatan
Alkusoitto kuulostaa hirveän tutulta jotenkin! Ei oikeastaan muuta sanottavaa, saa-tan saa-tan.. 
 
Aurinko ei laske
Tässä on taas jotain kiinnostavaa, sävel kiinnittää huomion ja pakko alkaa kuunnella sanoja, kuulostaa aika "tummalta". Ah tykkään tästä "mystisyydestä", taas menee kylmät väreet käsissä.. :P
 
 
Tosiaan, kuten alussa jo mainitsinkin että tykkään Juha Tapion musiikista, omistan pari hänen aikaisempaa levyään ja niistä olen tykännyt tosi paljon, tämä ehkä jää nyt niiden varjoon. Voi olla että tämä levy vaatisi vähän enemmän kuuntelukertoja ennen lopullista "tuomiota", kun siinä monesti käy niin että "löytää" jonkun biiseistä vähän uudella tavalla kun tarpeeksi kuuntelee. Tykkään noista Juhan kappaleiden tarinoista. Tätä ei voi oikein pitää vain taustamusiikkina mun mielestä, sävel ei kaikissa kappaleissa ole niin suuressa roolissa ehkä kuin sanat. Sanoihin pitää jaksaa keskittyä, ei muuten ehkä sytytä, itse en keskittynyt niin kunnolla, tein muuta samalla ja kappaleet soi taustalla, ei näin! :) Ei ollut mielestäni ehkä niin uskonnollinen levy, en tiedä onko ne muutenkaan niin hirveästi, jotenkin mulle on vaan jäänyt semmonen fiilis ja edelliseltä levyltä muistuu mieleen "Jumala auta" kappale, josta kyllä tykkäsin.
 
Mitäs tykkäsitte tälläisestä arviointi postauksesta? Ootteko kiinnostunut lukemaan arvosteluja levyistä, kirjoista, leffoista...? Ja muistakaahan painella noita alareunan nappuloita, jos olette lukeneet, jättäneet lukematta, tykänneet, tai jos ette tykänneet postauksesta :)!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti