"Rakkautta etsin kuin koira koditon.."-Topi Sorsakoski



torstai 27. lokakuuta 2011

Grandiosa Pizza Perjantai!

..Eikun Anonyymin Kirjoittelijan pizza torstai!

Tänään siis ruokana (pellillinen) pizzaa:


Taikina:
- 3 dl sopivan lämpöistä vettä
- ½ palaa hiivaa
- vehnäjauhoja

Murustele veden sekaan puolikas hiiva pala ja lisäile vehnäjauhoja samalla sekoitellen. Kun taikina ei ole enää ihan hirveän löysää, tunge käsi taikinaan ja hoida loppu sekoittelu kädellä, kunnes taikinasta tulee "jämäkkää".

"Päivää, hauska tutustua!"
Lorauta hieman öljyä/sitä purkkirasvaa taikinaan jotta saat käden irti siitä.

Täytteet:
Oman maun mukaan.
Tämänkertaisessa pizzassa:
- jauhelihaa
- meetvurstia
- kinkkua
- juustoa

"Mulla onkin täällä jo kaikki valmiina."
Paloittele, silppua, raasta, paista.. ainekset valmiiksi ja muista maustaa jauhelihat.

"Orregaano"
Kauli taikina pellille, levittele ketsuppia päälle ja heitä täytteet pinnalle, uuniin ~225 astetta, ja siellä sen aikaa kunnes näyttää hyvältä, valmista tuli! Hyvää ruokahalua!


..Se on muuten semmoinen homma, että eipä kannata aina välttämättä olla näkemässä miten sitä ruokaa laitetaan, jossei halua menettää ruokahaluaan. En nyt puhu tietenkään itsestäni.. ;) Olen kyllä aika tarkka hygienia asioissa, enkä niin väliinpitämätön kuin jotkut.. :D
Oikeasti kun näin että kokki vei essussaan roskapusseja ulos, niin tuli vähän hyi fiilis.. Onhan noita tullut nähtyä myös tupakalla essut päällä, siitä sitten takas keittiöön.. Tai, meni kyllä vähän ruokahalut kun näin erään hampurilaisketjun työntekijän kokoamassa hamppareita rennosti paljain käsin.. (okei en tiedä onko niillä nyt yleensäkään mitään kertakäyttöhanskoja kädessä, mutta se tilanne oli vaan sellainen että joo, mulla ei olekkaan hamppari nälkä nyt, kiitos ja näkemiin..)
Ylä-asteella kotitaloustunneilla tuli usein paha olo, vaikkei kukaan erityisen ällöttävästi oiskaan sitä ruokaa tehnyt.. Parempi tehdä ruuat itse tai olla näkemättä miten toinen tekee.. ;)

Käykääpä muuten vilkaisemassa tarjoiluehdotus blogia, siellä on nyt testattu niitä X-tra hyviä seitipaloja ;)

2 kommenttia:

  1. Meillä oli kans pizza-torstai, tosin meillä oli ihan oikeasti Grandiosaa! :)
    Hyvältä näyttää. ;)

    VastaaPoista
  2. :)
    oli kyllä ihan maukasta :P
    ja tietenkin unohdin "reseptistä" (ainakin) yhden asian.. taikinaan siis myös pikkusen suolaa.. :D

    VastaaPoista