"Rakkautta etsin kuin koira koditon.."-Topi Sorsakoski



perjantai 24. elokuuta 2012

Erilaista elämää

Anteeksipyyntö taas että olen ollut niin laiska kirjoittamaan! Avaan netin, selaan muiden blogit ja mietin omia aiheita, mutta.. en saa kirjoitettua niistä, kirjaudun ulos ja seuraavana päivänä sama juttu, huoh ei tästä tule mitään, sama homma kuin päiväkirjojen kanssa.. Mutta nyt mä yritän saada jotain aikaiseksi tännekkin, vaikka vaikea aloittaa taas, kun eksyin ihan muualle surffaamaan, sain hienosti aihetta kasaan ranskalaisin viivoin muistioon, mutta siihen se sitten jää, toteutus ontuu.. Ei vaan, nyt niskasta kiinni! Mä olen kateellinen. Enkä tiedä mitä teen elämälläni. Eikös kuulostakkin mielenkiintoiselta :D

Olen ollut kotihiiri. Olen jättänyt nuoruuteni elämättä. Nyt kun oon jo jonkun verran yli 20v, olen herännyt eloon (joo, mähän olen jo hirveä vanhus ;)!). "Entäs jos oonki päässy vauhtiin vast tän ikäsenä"-Brädi. Eikai se liian myöhäistä ole vieläkään, ja etenkin kun katsoo baarissa jotain 18 vuotiaita hirveät tuopit käsissä, pikemminkin säälittää. Moni näyttää vielä niin pikkukakaralta ja siellä ne nyt heiluu oikeassa baarissa, eikä koulun limudiscossa, puolen litran sidukat käsissä :( Itse en pysty käsittämään aina sitä touhua kun en ole itse ollut koskaan mikään kunnon bilehile joka menee ja tulee, pakarat liian lyhyessä mekossa vilkkuen, kuin kunnon pissiksillä. Tosin eihän tuossa vielä mitään, johan samaiset tyypit ovat varmaan jossain kotibileissä korkkaillut ekoja kaljoja jo 12 vuotiaina.. Hei nyt eksyttiin kyllä ihan sivuraiteille :D! ..Ja tarkoitus ei ole nyt loukata ketään/kuulostaa kunnon kukkahattutädiltä, koska tän ei pitänyt nyt olla sellainen postaus.

Olen siis löytänyt bilettämisen.. Oikeastaan tanssimisen, en edelleenkään sitä älytöntä dokaamista, mikä lienee ihan hyvä juttu. Rakastan suunnata tanssilattialle, tanssia hiki päässä monta tuntia putkeen, tanssia yksin, kaverin kanssa tai jonkun miehen kanssa. Parasta on tanssia silloin kun on vientiä ja saat miehiltä huomiota :) Vaikkakin ne jää aina siihen yhteen iltaan ja tanssilattialle. Välillä tulee sellainen polte lähteä bilettämään, mutta ei tule lähdettyä, kiitos kavereiden, jotka a.) ei kehtaa tanssia -> hei meikä joraa selvin päin! b.) ovat "liian vanhoja" hippailemaan joka weekend, tai ylipäätään koskaan :( En jaksa edes pyytää ketään, kun useinmiten kavereilla on kalenterit täynnä muuta menoa ja eivät ole kiinnostuneet, en jaksa turhautua ja pettyä. Miksi mä olen aina yksin?? Kun selailee treffi-ilmoituksiakin niin huomaa kuinka minun ikäiset miehet "ovat kyllästyneet baareissa notkumiseen".

Mulla on ristiriitaisia haaveita siitä mitä elämältäni haluan.. Toisaalta haluan ottaa nyt takaisin sen "menetetyn nuoruuden" ja elää hetken sitä elämää mitä en ole vielä kerennyt paljon elämään, etenkin kun olen sinkku. Toisaalta taas haluan asettua aloilleni ja perustaa perheen yms. jos vaan löytäisin sen elämäni miehen.. Tuskin silloin ravaisin baareissa, vaan mielelläni viettäisin koti-iltaa oman rakkaan kainalossa leffaa katsellen yms. Mutta kun ei ole sitä oikeaa niin miksi jämähtää aloilleen, kun olen jo istunut tarpeeksi kotona. ..Ja kun kotoa ei tule se unelmien prinssikään hakemaan.. Vaikka, ei sitä kyllä noista baareistakaan tunnu löytyvän, itseasiassa tietyllä tavalla olen kyllästynyt miehiin koska..no sekin postaus on kesken saa nähdä tuleeko koskaan julkaistuakaan.. Siis minä, joka olen metsästänyt itselleni miestä jo vaikka kuinka kauan, metsästän silti kyllä edelleen, mutta mistään ei löydy "kunnollista". Stressaan siitä että muutaman vuoden päästä pitäisi olla niin sanotusti asiat kohdallaan, pitäisi olla avioliitto, lapset yms. Tai näin olen kauan suunnitellut.. Vaan entä jos ei ole.. Minulla on joitakin vuosia vanhempia kavereita, ja kun ei heilläkään ole miestä saati sitten lapsia vielä..

Tuntuu että tää teksti menee kohta jo ihan sekavaksi ja lähtee ihan lapasesta.. Selitän ylipitkään yhtä asiaa.. :D Ounou.. Linkitän tähän väliin salkkari "Pepin" ja "Heidin" blogin jonka selailin äsken läpi, tiedätte sitten vähän mistä puhun seuraavaksi.. http://faithinmyselfvs.blogspot.fi/

Siirrytäänkö aiheeseen kateus? Tää kateus ei nyt liity pelkästään kuitenkaan juuri tuohon blogiin, vaan yleisesti ottaen monen muun nuoren elämään.. Mä olen kateellinen niin monesta asiasta ihmisille.. :(
- Aloitetaanko siitä että oon kateellinen kuvista. Ihan oikeasti, valokuvista! Mulla on sentään järjestelmäkamera.. Mutta.. Aina kun luulen ottaneeni hyviä kuvia, tunnelma lässähtää siinä vaiheessa kun lataan ne koneelle.. Yks kaks yllättäen sieltä löytyykin epätarkkuutta, lässähtäneitä värejä ym. olen vaan tylsistynyt omiin kuviini... En tiedä mitä mieltä muut niistä ovat, mutta omasta mielestäni en saa aikaan mestariteoksia, mitä sitten taas muiden blogit ovat pullollaan! Ihan arkisiakin kuvia, mutta jotain hohtoa niissä silti on.. Eikö vain omiin tuotoksiin voi olla tyytyväinen..??
- Rahankäytöstä. Tämän alle nyt voi vetää aika monta aihetta.. Mä en tiedä kuinka paljon muut saavat palkkaa, mutta toisilla ne rahat vaan tuntuu riittävän, vaikka tiedän että jotkut saavat varmasti jotakuinkin saman verran, ellei vähemmän rahaa kuin minä.. Olen kateellinen siitä että toiset käyvät mitä hienoimmissa ravintoloissa mitä hienoimmilla aterioilla, brunsseilla.. Itse olen saakelin itara pihtari >:( Miltä kuulostaa sunnuntai brunssi 15€? Ei meikäläisen lompakolle kiitos, vaikka mulla rahat riittäisikin niin en ole valmis maksamaan aamupalasta, kun sitä olen huono syömäänkin, viittätoista euroa.. Tai ylipäätään ruoka annoskin 15€ tuntuu jo "kamalalta", siihenhän menee jo 2 lounaria.. Vaikka eihän tuo toisaalta ole vielä edes pahimmasta päästä jos ajatellaan niitä ruokalistoja.. En raaski "tuhlata" rahojani vaan säästän, koska on niin paljon asioita joita varten täytyy säästää, toisaalta olisi elettävä hetkessä. Olen ärsyttävä stressaaja, palataan bileisiin, en halua maksaa taksia, vaan kyttään kelloa että ehdin viimeiseen yöbussiin.. Käyn siis erittäin harvoin ravintoloissa syömässä (jos nyt ei lasketa lounasmestoja, silloin tällöin) vaikka välillä haluaisinkin, muttakun missä on ystävät.. Heillä on kalenterit täynnä muuta menoa. Olen kateellinen matkustamisesta, omat reissuni rajoittuvat tarjousristeilyyn Tallinnaan. Mistä minuakin nuoremmat, ei säännöllisissä töissä käyvät tyypit repivät hillot niihin ulkomaanreissuihin joita he tekevät useamman kerran vuodessa, mistä sitä rahaa riittää??? En välttämättä tarvitse ulkomaanreissua, vaan haluaisin myös viettää mökkeilyviikkoa jossainpäin Suomea.. Tosin kotimaanmatkailu se vasta kallista onkin.. Mutta arvaatte varmaan mihin myös tämä kaatuu.. Ei välttämättä rahaan, vaan kaveriporukkaan.
- Tyyli. Naisellinen ja tyylikäs.. Siihen ei tarvita edes ihmeempiä vaatteita, mutta silti katson kaiholla toisten vaatteita.. Mulla ei tunnu olevan minkäänlaista tyylitajua. Okei, en kulje tietenkään missään hirveissä kuteissa ihmisten ilmoilla, mutta silti omasta mielestäni en ole mitenkään erityisen tyylikäskään.. :( Jos omaisin edes lisää pituutta, asia korjaantuisi ehkä vähän, mutta siitä on turha enää haaveilla kun pituuskasvu on loppu ja enää kasvetaan leveyttä >:( Eri asia on sitten tietenkin ne jotka kulkee guessin ym. merkkivaatteissa, heidän vaan täytyy saada helvetisti palkkaa tai jotain. Tyyli osioon voinee liittää myös sisustuksen, joka joillakin on kuin suoraan sisustuslehdestä.. Tähänkin tarvitaan toki myös sitä rahaa.. Mutta myös silmää.. Ja kaikki nämä puuttuu taas minulta.
-Välimatka. Tämä nyt on ehkä hassuin kohta.. Tämä nyt johtuu siitä etten asu missään Helsingin keskustassa.. Ja jos nyt haluan lähteä esim. sille kalliille brunssille, joudun matkustamaan jonkin aikaa bussilla että pääsen määränpäähän. Tai jos haluaisin mennä jonnekkin upeaan paikkaan lenkkeilemään, joutuisin ensin taas matkustamaan tovin bussilla että olisin perillä jne.. Koska en aina vain jaksa lähteä matkustamaan tietyn paikan takia, jää välistä juttuja.. Tämä täytynee huomioida seuraavan muuton yhteydessä.. Haluan auton! Olisi niin paljon helpompaa kun pääsisi suoraan kohteeseen, ilman useita vaihtoja ja tuntien matkustamista..
- Ystävät. Ennen kaikkea ystävät on se josta olen kateellinen.. Toiset lähtevät spontaanisti ulos, kun itse saan maanitella kavereita lähtemään jonnekkin.. Osaa en oikeastaan enää edes tunne. Minulla on yksi hyvä ystävä jota jaksan vielä pyytää kaikenlaisiin tapahtumiin ja hän jopa lähtee silloin kun ei ole muuta, mutta silti tunnen itseni monesti yksinäiseksi. Toisilla kun tuntuu olevan ryhmällinen hanimussubestiksiä joiden kanssa aina hengailla.

Saatte varmaan ihan hirveän kuvan musta tämän purkauksen jälkeen kun kaikki mahdolliset asiat on koottu yhteen postaukseen.. :D Mutta tulipahan rustattua taas jotain ylös, vanhuutta varten. Välillä sitä miettii että mitä näistä vuosista oikeasti jää käteen?? Mitä oikeasti haluaisin elämältä, millaista elämää haluaisin nyt elää, onko siihen mahdollisuutta jne..


Mistäs löytyisi mies jolla olisi oikein iso vene..??


8 kommenttia:

  1. Tämä voi kuullostaa tylsältä, mutta n. yleensä immeisen elämä on varsin pitkä ja kaikkea ehtii! Tosin nuorena on fiiliksiä, että heti, mulle, kaikki nyt! Siitä ei kantsi kuitenkaan mennä paniikkiin!

    Mitä pointtia sitä on kaikki saada ennen kun täyttää 25 vuotta? Tiedän kyllä yhden, joka tavallaan teki niin. Sattui löytämään sen rikkaan ja rakkaan. Avioliitto, yritys, omakotitalo, lapset, auto, kesämökki ja lopuksi sydärit. Tosin, nyt noin 35-vuotiaana näyttävät molemmat siltä kun olisivat ainakin 10 vuotta vanhempia!! Mitä sitä sitten enää haluta? Mä voin nyt kelata monia asioita taaksepäin. Oikein hyvä, että olin jo 28-vuotias kun eka lapsi syntyi. Mä ehdin tehdä kaikkea sitä mitä halusin, ennen sitä. Bilettää, opiskella, nähdä työelämää, matkustaa, vaihtaa paikkakuntaakin useamman kerran. Olin 20-vuotias kun tapasin mieheni. Joo ja sitä ennen seukkasin kuuden muun kanssa. Sekin oli oikein hyvä! Sen mä muistan, että oli aika raskasta kun tuli parhaimman tyttökaverin kanssa ero 13 vuoden erittäin tiiviin kaveruusvuoden jälkeen. Hän ei tykännyt mun poikakaverista ja näytti sen myös. Lisäksi mä en ollut opiskelemassa, vaan tein kaikenlaisia hanttihommia ja hän taas unelmiensa opiskelupaikassa. Silti mä koin, että hän kadehti mua ja ei kestänyt sitä, että olin varmaan tosi rakastunut ja onnellinen. Taloudellisesti kylläkin siis aivan surkeassa jamassa. Ei se silti mua siihen aikaan pahemmin huolettanut.

    Kadehtiminen on aika turhaa energian hukkaamista, ei varmaan mikään uusi ajatus! :) Mä tiedän ihmisiä, joiden elämä on matkustaminen, ne tekee hulluna duunia, pariakin yhtä aikaa puoli vuotta ja sitten häipyvät maailmalle vuodeksi. Sitten on pihtareita (joihin luen itseni),jotka säästävät ja säästävät! Sitten kun mua oikeasti joku asia polttelee aivan täysillä, mä ostan sen. Mä olen silti m o n e s t a asiasta usein luopunut, sen säästämisen takia. Kaikki on niin suhteellista ja se mitä ihmiset esittää ulospäin, ei oo siis monesti sitä, mitä niiden elämä on oikeasti. Niitä elämänvalintoja voi tehdä, jotku asiat vaan tapahtuu, vaikka ei oo niitä mitenkään tietoisesti päättänyt tai suunnitellut.

    Valokuvaaminen on ihan mystinen juttu. Mä en edes oikein vielä tajua joitakin juttuja siihen liittyen. Mä luulen silti, että ihmiset näkee omat ja toisten kuvat jotenkin eri tavalla. Kuva ei ehkä sittenkään oo vaan kuva. Mun kamut kehuu mun kuvia, mutta kehuuko ne niitä vaan sen takia, etteivät halua pahoittaa mun mieltä? Millaisia kuvia ne kuvaa? En mä edes tiedä. Osaanko mä kuvata vielä yhtään? Kai tälläkin touhulla on jokin pointti, jonka mä tajuan sitten joskus myöhemmin. Hirveä tarve minulla on kuitenkin kuvata, vaikka siis onko järkeä uhrata yhdelle jutulle näin paljon aikaa ja rahaakin!? No, tällä hetkellä siitä tulee aika hyvä mieli kuitenkin. Se saa riittää. Enkä mä tavoittele tällä oikeastaan mitään muuta. Kuvaaminen on ehkä mun stressilelu! :)

    Plääh...mikä purkaus. Jotenkin tuo sun kirjoitus pisti kirjoittamaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. KIITOS Tillariina loistavasta kommentista <3 :)!
      Vetää ihan sanattomaksi noin pitkä kommentti täynnä ASIAA :D

      Poista
  2. Mistä löytyis mies jolla olis oikein iso.... vene!? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahahh :D ei nyt ajatella mitään kaksimielisyyksiä siellä! :D ihan totta puhuin veneestä :D mä en tajua miten kellään on varaa esim. johonkin tämän sortin luksus huvijahtiin: http://www.irent.fi/uploads/2829/big/1_image.jpg Rikkaat miehet ilmoittautukaa, tahdon ensi kesänä aurinkokannelle :D!

      Poista
  3. Ää! Yritin klikata kommentti-kohtaa niin klikkasin "En jaksanut lukea"!! :D Apua, anteeksi! Ja sitten koitin vielä korjata mokani, että jos painan uudestaan niin se nollaantuu.. HUPS! Just. SORI! :D

    Mulle iskee usein toi sama kauhea kateus, kun lueskelen noita muita muka täydellisten ihmisten täydellisiä blogeja muka täydellisestä elämästä! Turhauttaa, tuntuu välillä ettei itselläni ole mitään siitä, mitä heillä on.. Ei rahaa, ei kameraa, ei täydellistä ulkonäköä. Mutta ehkä meillä on jotain, mitä heillä ei ole.. Ainakin sopii toivoa, ei mene muuten ihan tasan nää hommat.

    Kyllä baaristakin voi löytää kunnollisen miehen.. :) Yleinen harhakäsitys, etteikö voisi. :D Voihan sieltä löytää vaikka sinut tai minut, ja mekin olemme ihan kunnollisia naisia vaikka meidät löytäisi baarista. ;) Harmi etteivät ystäväsi innostu useammin danssailemaan ja bailailemaan, se vaan tekee välillä niin terää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :DD ei haittaa :)

      Tottahan se on tietty ettei kenenkään elämä varmasti ole täydellistä.. Mutta eihän sitä osaa ajatella kun lukee noita täydellisiä juttuja :D Ja oot ihan oikeessa, kyllä meillä varmaan on jotain sellaista mitä ei tule itse ajateltua, mutta jota ne "täydelliset" ihmiset kadehtii :)! Uskotaan niin.

      "Voihan sieltä löytää vaikka sinut tai minut, ja mekin olemme ihan kunnollisia naisia vaikka meidät löytäisi baarista. ;)" hahha aivan muuten!!! :D kuinka en tullut tuota ajatelleeksikaan.. ;) kyllä pöllö on viisas! :D

      Poista
  4. Heippa, kivan rehellinen kirjoitus, löysin tänne yhdestä toisesta blogista. Tuohon kuvaus juttuun, että kuvaatko järkkärillä automaatti toiminnolla? Oletko koittanut kuvata järjestelmäkameralla P-toiminnolla tai ilman salamaa toiminnolla? NIillä saa kivoja kuvia jos on tarpeeksi valaistusta, ainakin ulkona.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista, ja kiva kun kävit, tervetuloa uudelleen :) Joo kuvailen järkkärillä usein jollakin automaatilla maisema-muotokuva jne., ja tykkään myös siitä "puoliautomaattisesta" mikä se lienee nimeltään, nyt ei muista: missä voi säätää haluaako epätarkan-tarkan ja pimeyttä ja valoa.. En ole vieläkään hirveästi päässyt niiden säätöjen maailmaan, laiska kun olen ollut opettelemaan :/

      Poista